Шалені знижки на європейські акумуляторні батареї EXIDE(Німеччина), 7Stars(Польща), Makelsan(Туреччина) - тільки 10 днів !
UA | RU

Время работы
м. Київ, Харків, Дніпро, Одеса, Львів
чекаємо Вас в наших магазинах!
м. Київпроспект Повітрофлотський, 55
Пн-Пт: 10:00-19:00, Сб-Вс — выходной
м. Київпроспект Миру, 6
Пн-Пт: 10:00-19:00, Сб-Вс — выходной
м. Харківпр-т Героїв Харкова 10/12
Пн-Пт: 09:00-16:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Дніпропроспект Б.Хмельницького, 15
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Одесаул. Разумовская, 17
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Львіввул. Зелена, 53
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
Сравнение
Время работы
м. Київ, Харків, Дніпро, Одеса, Львів
чекаємо Вас в наших магазинах!
м. Київпроспект Повітрофлотський, 55
Пн-Пт: 10:00-19:00, Сб-Вс — выходной
м. Київпроспект Миру, 6
Пн-Пт: 10:00-19:00, Сб-Вс — выходной
м. Харківпр-т Героїв Харкова 10/12
Пн-Пт: 09:00-16:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Дніпропроспект Б.Хмельницького, 15
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Одесаул. Разумовская, 17
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Львіввул. Зелена, 53
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной

Заміна реле у стабілізаторі напруги

Час прочитання: 5 мин
Дата публікації: 21-10-2022
Рейтинг статті: (1736)

На ринку України найбільшою популярністю користуються три види стабілізаторів напруги: електромеханічні, електронні і релейні. Найбільш затребуваними є стабілізатори релейного типу, причина чого вкрай проста: вони найбільш доступні і, при цьому, мають досить хороші характеристики і відмінні показники надійності.

Схема релейного стабілізатора напруги ґрунтується на ступінчастому автотрансформаторі. Його вторинна обмотка поділена на щаблі, тобто висновки. При підключенні виходу стабілізатора до того чи іншого ступеня автотрансформатора відбувається зміна кількості витків у вторинній обмотці, що позначається на номіналі вихідної напруги. Автоматиці стабілізатора потрібно лише виміряти, на якому ступені буде зніматися найближчий до 220В номінал, і цей ступінь скомутувати. У релейних стабілізаторах напруги комутація здійснюється з допомогою електромагнітних реле. Саме реле є причиною доступності стабілізаторів даного типу, і вони стали частою причиною виникнення несправності.

У разі поломки в жодному разі не рекомендується лізти в надра обладнання своїми руками. Рекомендується відразу звернутися до сервісного центру. Якщо Ви купили стабілізатор в інтернет-магазині «Вольтмаркет», то, наприклад, можна залишити заявку через зворотний зв'язок і сервісний інженер зв'яжеться з Вами незабаром.

Дізнатися ціни

Стабілізатор напруги Vector Energy


І хоча електромагнітні реле прості у своїй конструкції, вони мають чимало вразливостей. Розглянемо основні несправності, у яких може знадобитися заміна реле в стабілізаторі напруги.

Згоряння котушки реле

В електромагнітному реле контакти замикаються і розмикаються за рахунок впливу так званого якоря, який примагнічується спеціальною котушкою, що намагнічує. Керуючі сигнали подаються на цю котушку із плати управління. У виняткових ситуаціях котушка може перегоріти і реле просто перестане примагнічувати якір, що призведе до неможливості замикання контактів. Якщо автоматика переключиться на ступінь зі котушкою, що згоріла, комутації не відбудеться і на виході нічого не буде - споживачі відключаться. Стабілізатор при цьому може повідомити про несправність.

Підгоряння контактів

Комутація контакту реле під навантаженням супроводжується появою іскри. Згодом контакт може вигоряти, що, своєю чергою, може спричинити передачу напруги до споживача. Багато виробників намагаються мінімізувати іскріння за допомогою технології Cross-Zero, коли комутація здійснюється в момент перетину синусоїдою струму нуля. Це, звичайно, ситуацію радикальним чином не змінює, і реле все ще можуть вигоряти. У реле, розрахованих на 24 вольта, навіть маленький нагар на контакті перешкоджає проходженню струму, коли в силових реле стабілізаторів напруги контакти у разі виникнення нагару продовжать вигоряти на зношування.

Залипання контактів

Це, мабуть, найгірше, що може статися з реле стабілізатора напруги. На щастя, таке трапляється рідко. Замкнутий контакт реле в процесі проходження через нього електричного струму може легко залипнути. Коли автоматика стабілізатора зніме з котушки сигнал керування та подасть його на інше реле, контакт не розімкнеться. Таким чином, два одночасно замкнуті реле створять коротке замикання, що, у свою чергу, призведе до згоряння обмотки. І цього разу йдеться про обмотку силового автотрансформатора, а не окремо взятого реле.

Заклинювання реле

Конструкція реле передбачає наявність певної кількості рухомих компонентів. Будь-які механічні елементи внаслідок зношування можуть заклинити. Це стосується далеко не лише реле. У такому разі наслідки залежать від того, у якому положенні заклинило реле.

Спосіб заміни реле у стабілізаторі напруги залежить від способу його підключення. У стабілізаторах малої потужності може мати місце звичайне паяння на розподільчій платі, коли як у потужних моделях реле можуть бути підключені без паяння.

Нагар на контактах реле


Чи можна ремонтувати реле

Не завжди несправність реле є безповоротною. Досить часто можна здійснити ремонт стабілізатора напруги. Зокрема, неремонтопридатними є реле зі згорілою котушкою і з вигорілими контактами. В інших випадках реле можна врятувати, але розраховувати на тривалий термін служби як «з коробки» не доводиться.

Найпростіше виправити вигоряння контактів. Потрібно позбавити реле від кришки, якщо така є, після чого обробити всі контакти найдрібнішим наждачним папером. Далі слід добре прочистити контакти спиртом і покрити мастильно-захисним засобом. Думати про тривалий ресурс за такої кустарної обробки не доводиться, тому краще замінити реле на аналогічне. Якщо є така можливість, краще встановити реле тієї моделі.

Чи варто робити ремонт стабілізатора?

Як уже говорилося спочатку, релейні стабілізатори не в останню чергу популярні через доступну ціну. Якщо мати справу з бюджетною технікою, то ремонт несправного вузла часто не коштує необхідних вкладень. Якщо причину несправності релейного стабілізатора напруги можна усунути шляхом заміни одного-двох реле, ремонт цілком має сенс. Якщо ж, наприклад, залипання контакту призвело до згоряння обмотки автотрансформатора, куди розумніше буде придбати новий стабілізатор. Особливо якщо йдеться про модель малої потужності.

Таким чином, у разі виходу з ладу реле є три можливі варіанти: ремонт реле, його заміна та купівля нового стабілізатора. І якщо було вирішено ремонтувати стабілізатор через дорожнечу його заміни, ні в якому разі не варто займатися цим самостійно, особливо за відсутності відповідних навичок.

Рейтинг статті: Заміна реле у стабілізаторі напругиЗаміна реле у стабілізаторі напругиЗаміна реле у стабілізаторі напругиЗаміна реле у стабілізаторі напругиЗаміна реле у стабілізаторі напруги (1736)

Ваша оцінка:

Заміна реле у стабілізаторі напруги 5 из 5 на основе 2 оценок.
5

Спасибо
Всё очень чётко и доступно

5

Реле на сколько вольт? На 12 или 220 в?

Здравствуйте. Реле на 220 Вольт

Залишити відгук / Задати питання
 
Корисні статті на тему
Показати все