Шалені знижки на європейські акумуляторні батареї EXIDE(Германія), 7Stars(Польща), Makelsan(Туреччина) - тільки 10 днів !
UA | RU

Время работы
м. Київ, Харків, Дніпро, Одеса, Львів
чекаємо Вас в наших магазинах!
м. Київпроспект Повітрофлотський, 55
Пн-Пт: 10:00-19:00, Сб-Вс — выходной
м. Київпроспект Миру, 6
Пн-Пт: 10:00-19:00, Сб-Вс — выходной
м. Харківпр-т Героїв Харкова 10/12
Пн-Пт: 09:00-16:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Дніпропроспект Б.Хмельницького, 15
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Одесаул. Разумовская, 17
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Львіввул. Зелена, 53
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
Сравнение
Время работы
м. Київ, Харків, Дніпро, Одеса, Львів
чекаємо Вас в наших магазинах!
м. Київпроспект Повітрофлотський, 55
Пн-Пт: 10:00-19:00, Сб-Вс — выходной
м. Київпроспект Миру, 6
Пн-Пт: 10:00-19:00, Сб-Вс — выходной
м. Харківпр-т Героїв Харкова 10/12
Пн-Пт: 09:00-16:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Дніпропроспект Б.Хмельницького, 15
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Одесаул. Разумовская, 17
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Львіввул. Зелена, 53
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной

Як правильно заряджати акумулятори AGM?

Час прочитання: 5 мин
Дата публікації: 06-02-2023
Рейтинг статті: (439)

У сфері резервного електропостачання та транспорту активно застосовуються свинцево-кислотні акумуляторні батареї і, здається, літієві аналоги якщо замінять їх, то нескоро. В автомобілі найчастіше встановлюються АКБ, що обслуговуються або необслуговуються, з рідким електролітом. Для резервного живлення вони не підходять через погані показники під час циклічного навантаження з допустимими сильними розрядами. Тут пріоритет відданий тяговим гелевим АКБ. Так вийшло, що гелевими часто називають AGM акумулятори (помилка, яка переросла у звичку).

Акумуляторні батареї, вироблені за технологією AGM, відрізняються наявністю пористих скловолоконних сепараторів, які містять рідкий електроліт. Такі батареї мають підвищений ресурс роботи, краще переносять глибокі розряди, несприйнятливі до трясіння, вібрацій та інших впливів. Також вони не виділяють гази завдяки рекомбінації, який протікає в порах сепараторів.

Як би там не було, якщо користувач хоче отримати дійсно довгограюче джерело живлення, важливо дотримуватись вимог з експлуатації, серед яких найважливішими є правила зберігання та зарядки. Як правильно заряджати акумулятори AGM, щоб досягти максимально тривалого терміну служби батареї? Коротко розглянемо це питання.

Обрати зарядний пристрій

Вимоги до заряду акумуляторів AGM

У багатьох випадках користувачеві рідко доводиться заряджати AGM АКБ власними силами, оскільки вона експлуатується у складі пристроїв, що містять вбудовані зарядні пристрої. Виняток становлять автомобільні та мотоциклетні батареї, які в зимовий період можуть потребувати додаткового підзарядження, тягові АКБ, що використовуються поза ДБЖ, а також деякі нові акумулятори. Іноді користувачі запитують, чи потрібно заряджати новий акумулятор AGM. Так, якщо йдеться про сухозаряджений акумулятор. Процес його введення в експлуатацію часто називають активацією.

Як бачимо, необхідність зарядити AGM акумулятор своїми руками таки виникає. Правильний заряд - запорука довгої служби АКБ, тому потрібно дотримуватись інструкцій, які додаються до акумулятора у вигляді мануалу, або коротко відображені безпосередньо на етикетці. Там Ви можете знайти наступні показники:

  • Струм заряду. Важливо не перевищувати зарядний струм, оскільки його надмірне значення може призводити до закипання електроліту. При цьому Ви можете чути характерне вирування всередині корпусу, а також легкий свист, що говорить про роботу запобіжних клапанів.
  • Напруга заряду у циклічному режимі. Якщо акумулятор AGM використовується в циклічному режимі, перед новим циклом його потрібно швидко зарядити на всі 100%. Тому для циклічного режиму виробник вказує максимально допустиму напругу заряду. Перевищувати його в жодному разі не можна.
  • Напруга заряду у буферному режимі. Найчастіше тягові акумулятори працюють у буферному режимі у складі ДБЖ та інших автономних систем, де рівень заряду підтримується вбудованим ЗП. Більшу частину часу акумулятор перебуває в режимі зберігання, коли зарядний пристрій підтримує його в зарядженому стані для введення в експлуатацію у разі нештатної ситуації. Так як тривалий час зберігати AGM акумулятор повністю зарядженим не можна, напруга заряду для буферного режиму значно менше, ніж воно для циклічного режиму. Не варто ігнорувати цей показник.
  • Температурний режим. Температура навколишнього середовища впливає на термін служби акумулятора як при зберіганні, так і при заряді. Заряд неприпустимо високим струмом або перезаряд викликають надмірне нагрівання, що дуже негативно впливає на характеристики АКБ, призводячи до руйнування свинцевих пластин.

Свинцево-кислотні акумуляторні батареї типу AGM значно більш чутливі, ніж звичайні WET аналоги (моделі з рідким електролітом), тому для їх тривалої експлуатації перелічені вище моменти треба дотримуватися досить суворо.

Зарядка  акумулятора

Чим заряджати AGM акумулятори

Досить багато українців досі є прихильниками використання кустарних зарядних пристроїв. У багатьох випадках це випрямлячі на основі понижуючого трансформатора або перероблені імпульсні блоки живлення від комп'ютера. Тобто це просто блок живлення, що видає певну напругу постійного струму без будь-якої автоматизації процесу та обмеження струму. Більш просунуті радіоаматори роблять прилади з регулюванням напруги чи максимального струму.

Що б не являло собою саморобний зарядний пристрій, у будь-якому випадку це просто джерело живлення постійного струму, що видає стабільну напругу. Користуватися таким приладом для заряджання акумулятора AGM не рекомендується, оскільки велика ймовірність нашкодити батареї. Що може бути не так:

  • Зарядний пристрій видає занадто високу напругу. Як результат, на фінальній стадії AGM акумулятор зарядиться до більшої напруги, ніж виробник.
  • Зарядний пристрій видає надто високий струм. Зазвичай це відбувається на основній стадії заряду при підвищеному напрузі.
  • Режим заряду. Незважаючи на те, що акумулятор типу AGM, як і будь-який інший, можна зарядити подачею на його клеми максимально допустимої напруги, все ж таки рекомендується дотримуватися закону Вудбріджа, заряджаючи АКБ в кілька стадій.
  • Безпека. Кустарні прилади рідко оснащені системами захисту, обмежуючись плавким запобіжником на вході.

Таким чином, ми бачимо, що дотримуватись усіх вимог при використанні саморобного ЗУ досить важко. Оптимальним рішенням є використання автоматичного зарядного багатостадійного пристрою. Такі прилади оснащені багаторівневим захистом, у тому числі від неправильної полярності, через що користувач навіть за всього бажання не зашкодить батареї. Те саме стосується і режиму роботи. Ви підключаєте прилад до мережі, а він, у свою чергу, подбає про своєчасну зміну режиму, струму та напруги відповідно до поточного рівня заряду. Після закінчення заряду автоматичні ЗП зазвичай переходять у режим зберігання, підтримуючи АКБ під оптимальною для буферного режиму напругою.

Обрати зараядний пристрій

Рейтинг статті: Як правильно заряджати акумулятори AGM?Як правильно заряджати акумулятори AGM?Як правильно заряджати акумулятори AGM?Як правильно заряджати акумулятори AGM?Як правильно заряджати акумулятори AGM? (439)

Ваша оцінка:

Як правильно заряджати акумулятори AGM? 4 из 5 на основе 3 оценок.
5

3000 делим на 24равно 13 ампер . ЭТО ЧТО МОЖЕТ ВЫДЕРЖАТЬ ИНВЕРТОР А какой будет ток при подключ. акума,никто не знает- нужно знать вн. сопр. акума.Будет лучше подключить через баластное сопротивлениеи тыды будет вам счастье . Что не сгорел инвертор и не взорвался акум.

2

Автор создатель мифов. Советую больше разобраться с агм технологией. Почитать больше статей.
1. Полный миф: "Так как длительное время хранить AGM аккумулятор полностью заряженным нельзя" чего?? Ему вообще по барабану, главное чтобы не перегревать, это опасно полным выходом из строя.
2. Миф, заряжать большими токами нельзя. Не желательно слово больше подходит, но нельзя нет, так как генератор его заряжает токами 30+А (80Ач). И ничего с ним не случается. Все предусмотрено заводом.
Автор не разобрался в теме.

5

Здравствуйте. У меня гибридный инвертор аксиома 3000, на 24вольта. Я поставил акб ритар 12в 120а тяговый, в програме минимальный ток 20а .Как мне быть , подскажите.

Добрый день! Оптимально конечно было бы поставить батареи по 200ач. Но и с батареями 120 Ач ничего страшного произойти не должно, если зарядное устройство в инверторе продумано нормально.

Залишити відгук / Задати питання
 
Корисні статті на тему
Показати все