Шалені знижки на європейські акумуляторні батареї EXIDE(Германія), 7Stars(Польща), Makelsan(Туреччина) - тільки 10 днів !
UA | RU

Время работы
м. Київ, Харків, Дніпро, Одеса, Львів
чекаємо Вас в наших магазинах!
м. Київпроспект Повітрофлотський, 55
Пн-Пт: 10:00-19:00, Сб-Вс — выходной
м. Київпроспект Миру, 6
Пн-Пт: 10:00-19:00, Сб-Вс — выходной
м. Харківпр-т Героїв Харкова 10/12
Пн-Пт: 09:00-16:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Дніпропроспект Б.Хмельницького, 15
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Одесаул. Разумовская, 17
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Львіввул. Зелена, 53
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
Сравнение
Время работы
м. Київ, Харків, Дніпро, Одеса, Львів
чекаємо Вас в наших магазинах!
м. Київпроспект Повітрофлотський, 55
Пн-Пт: 10:00-19:00, Сб-Вс — выходной
м. Київпроспект Миру, 6
Пн-Пт: 10:00-19:00, Сб-Вс — выходной
м. Харківпр-т Героїв Харкова 10/12
Пн-Пт: 09:00-16:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Дніпропроспект Б.Хмельницького, 15
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Одесаул. Разумовская, 17
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Львіввул. Зелена, 53
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной

Чи можна ставити на зарядку акумулятор із морозу?

Час прочитання: 5 мин
Дата публікації: 06-02-2023
Рейтинг статті: (222)

Зарядний пристрій

Холодна зима - це те, чого побоюються багато автомобілістів. Ніхто не хоче одного разу запізнитися на роботу або порушити будь-які інші плани через те, що автомобіль не заводиться. Як правило, це відбувається тільки у випадку неякісних або зношених батарей. У сильний холод АКБ починає розряджатися. Струмовіддача також значно знижується. До цього всього варто додати те, що масло від морозу загусне і електростартеру потрібно значно більше зусиль.

Якщо авто не заводиться, потрібно терміново зарядити акумулятор. При цьому багато користувачів цікавляться, чи можна ставити на зарядку акумулятор з морозу. Робити це можна, але не завжди. Давайте розберемося.

Вибрати зарядний пристрій

Що відбувається з акумулятором

Як відомо, в автомобілях встановлюються свинцево-кислотні акумулятори. Вони здатні віддавати електроенергію за рахунок хімічної реакції між свинцевими пластинами та кислотним електролітом. Електроліт складається з кислоти та дистильованої води. Як ми знаємо, звичайна вода замерзає при температурі нижче за нуль за Цельсієм. Температура замерзання дуже змінюється залежно від домішок.

Так ось, електроліт замерзає за набагато меншої температури, ніж вода. Вона залежить від густини електроліту. Як багато хто знає, щільність електроліту варіюється в залежності від рівня заряду акумуляторної батареї. Чим вищий заряд, тим вища щільність електроліту. А чим вища щільність, тим нижча температура замерзання. Отже, що відбувається з акумулятором на морозі? Правильно - він може замерзнути за недостатньо високого рівня заряду

Чи автомобільний акумулятор може поступово розряджатися навіть при справному генераторі? Більш за. Виною тому, як правило, є міський стиль водіння. Під міським стилем розуміються поїздки на короткі дистанції, коли заряд, витрачений запалювання двигуна, не встигає компенсуватися генератором. У теплу пору року ця проблема не є особливо актуальною. Зате ось взимку на запалення витрачається куди більше енергії через загуслу олію, і короткої поїздки може бути мало для відновлення заряду. В результаті середній рівень заряду падає, а разом із ним і щільність електроліту. У певний момент щільність може впасти настільки, що холодної зимової ночі електроліт замерзне. Наприклад, при щільності 1,18 - 1,20 електроліт може замерзнути при температурі від -22 до -28 градусів. Так що замерзання електроліту є цілком звичайним сценарієм.

Зарядка акумулятора

Ми розібралися, що електроліт свинцево-кислотної акумуляторної батареї може замерзнути у разі низького розряду. Але чи можна зарядити акумулятор на морозі? Все залежить від ситуації.

 

Якщо акумуляторна батарея досить сильно запущена і електроліт у ній буквально перетворився на кригу, то заряджати акумулятор не варто. Краще дати йому зігрітися, причому найкраще – у природних умовах без спроб якось його зігріти. Деякі користувачі намагаються зігріти батарею шляхом опускання її в теплу воду, що є ризикованим кроком. Якщо Ви не хочете втратити АКБ, краще не ризикувати. Накривати акумулятор чимось теж особливого сенсу немає, оскільки будь-яка ковдра зігріває лише за рахунок збереження тепла, скажімо, людського тіла. А замерзлий акумулятор навряд чи випромінює тепло, яке можна згодом утримати, накривши його.

 

Тому краще ніяких додаткових рухів тіла не здійснювати і просто дати батареї зігрітися в природних умовах. Через деякий час електроліт повернеться у рідкий стан і акумулятор знову можна буде заряджати у звичайному режимі. Якщо знімати з автомобіля батарею, яка не встигла замерзнути, заряджати її можна.

Заряджання холодного акумулятора дещо відрізняється від звичайного. Якщо Ви використовуєте зарядний пристрій із ручним регулюванням, рекомендується значно обмежити струм заряду. Навіть традиційний режим заряду струмом 0,1C (струм, що дорівнює приблизно десятій частині ємності акумулятора в ампер-годинниках) може виявитися досить шкідливим. Струм слід обмежити хоча б до значення 0,05С. Тобто автомобільний акумулятор на 50 ампер-годин за умов морозу не варто заряджати струмом понад 2,5А.

Якщо Ви використовуєте автоматичний (інтелектуальний) зарядний пристрій, з високою ймовірністю Ви вже мали справу з так званим зимовим режимом. Зазвичай він так і називається, а на дисплеї (за наявності такого) відображається у вигляді сніжинки. Як правило, в зимовому режимі автоматичний зарядний пристрій регулює вихідну напругу таким чином, щоб струм заряду був невеликим. У процесі заряду акумулятор нагрівається, після чого можна переходити до стандартного режиму 0,1С і вище.

Заряджання в мороз

Робимо висновки

Отже, резюмуємо все сказане вище.

  • Не варто ставити на зарядку замерзлий акумулятор. Зачекайте, доки він зігріється природним способом;
  • Якщо електроліт не встиг замерзнути (або вже розтанув), зарядку можна здійснювати, але робити це бажано малим струмом, поки температура батареї не стане нормальною;
  • Щоб запобігти замерзанню електроліту, слідкуйте за станом акумулятора. Не обов'язково перевіряти густину електроліту. Не полінуйтеся просто виміряти напругу на клемах. Якщо воно близько до 12,7, то все нормально – акумулятор має високий рівень заряду. У випадку напруги, близької до 12 (12-12,3), акумулятор слід підзарядити. Так Ви зможете виключити неприємні ситуації, коли чергового морозного ранку автомобіль не заводиться;
  • Обмежте споживання енергії в холодну пору року, відмовившись у короткі поїздки від ряду опцій, таких як підігрів сидінь. Електронагрівачі мають значну витрату енергії, яка не встигає компенсуватись генератором у холодний час;
  • Якщо акумулятор має ознаки пошкодження корпусу (наприклад, через розширення льоду в процесі замерзання з'явилися тріщини), не варто навіть намагатися відігрівати та заряджати АКБ. Краще відразу задуматися про заміну;
  • Використовуйте лише якісні зарядні пристрої.
Выбрать зарядное устройство

Рейтинг статті: Чи можна ставити на зарядку акумулятор із морозу?Чи можна ставити на зарядку акумулятор із морозу?Чи можна ставити на зарядку акумулятор із морозу?Чи можна ставити на зарядку акумулятор із морозу?Чи можна ставити на зарядку акумулятор із морозу? (222)

Ваша оцінка:

Чи можна ставити на зарядку акумулятор із морозу? 5 из 5 на основе 2 оценок.
5

Спасибо большое за консультацию

5

Полезная статья.

Залишити відгук / Задати питання
 
Корисні статті на тему
Показати все