З причини великого навантаження, існує затримка обробки замовлень. Дякуємо за розуміння !
UA | RU

Время работы
м. Київ, Харків, Дніпро, Одеса, Львів
чекаємо Вас в наших магазинах!
м. Київпроспект Повітрофлотський, 55
Пн-Пт: 10:00-19:00, Сб-Вс — выходной
м. Київпроспект Миру, 6
Пн-Пт: 10:00-19:00, Сб-Вс — выходной
м. Харківпр-т Героїв Харкова 10/12
Пн-Пт: 09:00-16:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Дніпропроспект Б.Хмельницького, 15
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Одесаул. Разумовская, 17
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Львіввул. Зелена, 53
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
Сравнение
Время работы
м. Київ, Харків, Дніпро, Одеса, Львів
чекаємо Вас в наших магазинах!
м. Київпроспект Повітрофлотський, 55
Пн-Пт: 10:00-19:00, Сб-Вс — выходной
м. Київпроспект Миру, 6
Пн-Пт: 10:00-19:00, Сб-Вс — выходной
м. Харківпр-т Героїв Харкова 10/12
Пн-Пт: 09:00-16:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Дніпропроспект Б.Хмельницького, 15
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Одесаул. Разумовская, 17
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Львіввул. Зелена, 53
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной

Як перевірити ємність гелевого акумулятора

Час прочитання: 5 мин
Дата публікації: 19-10-2022
Рейтинг статті: (1184)

Вилка навантаження

Акумулятор в процесі експлуатації зношується, втрачаючи початкові характеристики. У певний момент, коли показники перестають задовольняти вимогам споживача, АКБ вважається несправною. Чекати, доки акумулятор підведе - не найкращий варіант. Набагато краще провести перевірку, щоб оцінити стан батареї та її потенційний ресурс.

Гелеві АКБ є свинцево-кислотними, проте це не означає, що для їх тестування підійдуть усі методи, які застосовуються для традиційного автомобільного акумулятора. Розглянемо, як перевірити ємність акумулятора гелю в домашніх умовах, не нашкодивши йому.

Дізнатися ціни

Що відбувається з гелевою АКБ у процесі експлуатації

Свинцево-кислотна акумуляторна батарея накопичує та віддає енергію за рахунок хімічного процесу між свинцевими електродами та електролітом на основі сірчаної кислоти. Кожен цикл розряду та заряду супроводжується утворенням на пластинах дрібнокристалічного сульфату свинцю та його розчинення відповідно.

У процесі старіння пластини однак сульфатируются. При неправильній експлуатації (глибокий розряд з подальшим зберіганням у такому стані) утворення великокристалічного сульфату свинцю відбувається значно активніше. Щільність електроліту знижується, зростає концентрація води. Засульфатовані ділянки свинцевих пластин у хімічній реакції участі не беруть, що відповідним чином впливає на характеристики акумулятора. Падає його струмовіддача та ємність.

Сульфатація – це природний процес старіння акумулятора. Крім неї, користувачі часто стикаються з руйнуванням самих пластин. Зазвичай це відбувається через експлуатацію при неприпустимому температурному режимі. Обсипаються пластини можуть замикатися між собою, що є найгіршим результатом. Також частою причиною виходу АКБ є неправильна зарядка.

Перевірка акумулятора гелю

Акумулятори належать до такого типу розхідників, стан яких можна перевірити лише за непрямими ознаками. Дізнаємося, як перевірити справність акумулятора гелю, не нашкодивши йому.

Важливо розуміти, що популярні способи перевірки звичайних акумуляторів свинцево-кислотних з рідким електролітом не підходять для гелевих (AGM і GEL). Деякі способи взагалі не мають сенсу. Наприклад, гелева АКБ не потребує перевірки рівня електроліту, оскільки вода в процесі експлуатації не випаровується завдяки рекомбінації. Так, якщо неправильно заряджати акумулятор AGM, надлишковий тиск буде випускатися через запобіжний клапан і долив води може бути необхідний, проте через внутрішні структури перевірити рівень не вийде.

Інший невідповідний спосіб діагностики – це перевірка щільності електроліту. Для традиційних АКБ це досить точний метод діагностики, що дозволяє отримати дані про втому акумулятора. Тим не менш, для гелевих батарей він непридатний через специфіку забору електроліту на пробу.

Як перевірити гелевий акумулятор, якщо багато традиційних підходів непридатні? Існує маса професійного обладнання, яке дозволяє визначити характеристики акумулятора та зробити висновок про його подальшу придатність до експлуатації. Тим не менш, до такого методу рядовий користувач майже ніколи не вдається, віддаючи перевагу "кустарному" способу, який, до речі, досить хороший. Йдеться про тестування фіксованим навантаженням.

Перевірка лампочкою

Так як напруга на клемах відображає ступінь заряду, але ніяк не пов'язана з ємністю та струмовіддачею, одного мультиметра мало. Потрібно перевірити, як гелевий акумулятор триматиме навантаження. Ось що треба зробити для цього:

  • Знайти споживача на 12В (при тестуванні 12-вольтового акумулятора гелю або зборки на 12В) з підходящою потужністю. Так як нас мало цікавить тестування на струм холодної прокрутки і взагалі пускові струми в принципі (адже акумулятор тяговий для резервного живлення), навантаження треба підібрати так, щоб струм складав близько 10% від номінальної ємності АКБ. Це пов'язано з тим, що ємність акумулятора зазвичай вказана при навантаженні 10C або 20С;
  • Повністю зарядити акумулятор;
  • Повісити навантаження та контролювати напругу на клемах. По досягненню напруги 11,7 навантаження можна знімати.
  • Підраховуємо, скільки з навантаженням акумулятор повинен триматися при своїй номінальній ємності, порівнюємо з отриманими цифрами.

Стомлений гелевий акумулятор розрядиться значно швидше, ніж за своїх номінальних характеристик. Підрахувавши потенційну ємність можна дійти невтішного висновку, придатна АКБ до подальшої експлуатації чи ні.

Що робити, якщо результат виявився поганим

Якщо Ви вирішили перевірити акумулятор, він уже викликає запитання. Отже, з високою ймовірністю його доведеться замінити. Відновлювати акумулятор гелю не варто. На відміну від традиційних WET акумуляторів, відновлення гелевих АКБ багатьма традиційними способами є неприпустимим. Ви просто доб'єте акумулятор.

Найкраще зробити висновки і не повторювати помилок надалі. Якщо акумулятор за підсумками перевірки втратив ємність значно раніше очікуваного закінчення терміну служби, то в процесі експлуатації були порушення тих чи інших вимог. Варто замислитись, що могло стати причиною деградації батареї. Це може бути неприпустима температура навколишнього середовища, неправильний заряд кустарними пристроями, глибокі розряди та багато іншого. Тому найкращий результат тестування АКБ – це висновки над причиною виходу з ладу та їх усунення.

Використовуйте лише автоматичні зарядні пристрої з відповідним для гелевих акумуляторів режимом, регулярно робіть обслуговування АКБ при її зберіганні (раз на кілька місяців заміряти напругу та заряджати при необхідності), забезпечуйте експлуатацію в прохолодних умовах, близьких до кімнатної температури.

Дізнатися ціни

Рейтинг статті: Як перевірити ємність гелевого акумулятора Як перевірити ємність гелевого акумулятора Як перевірити ємність гелевого акумулятора Як перевірити ємність гелевого акумулятора Як перевірити ємність гелевого акумулятора (1184)

Ваша оцінка:

Як перевірити ємність гелевого акумулятора 5 из 5 на основе 2 оценок.
5

У меня вопрос... как считать цикл заряд разряд у гелевого аккумулятора если разряжать его на 10-15 процентов? При таком цикле работы он будет иметь больше циклов заявленных или столько же? Спасибо

Методики подсчёта нет. Просто нужно знать, что глубокие разряды, уменьшают срок службы. Так же как и многое другое. Подробнее здесь: https://youtu.be/BA7WPeZyl3o

5

Добрый вечер.
Я правильно понимаю, что гелевый тяговый аккумулятор 12 В 97 Ач должен держать нагрузку 5А (60 Вт) 19ч 20мин часов? И еще вопрос: если два аккумулятора соединены последовательно на 24 вольта, емкость та жк 97Ач, то они должны держать нагрузку 5А (120Вт) тоже 19ч с небольшим?

добрый вечер. Да, все верно, и по 12В и по 24В. Но это в идеальных условиях. Если у вас нагрузка включена через инвертор, или ИБП, то эти устройства тоже имеют собственное потребление.

Залишити відгук / Задати питання
 
Корисні статті на тему
Показати все