Через велику кількість запитів, ми не встигаємо обробляти телефонні дзвінки. Робіть будь ласка замовлення на сайті, ми обов‘язково зателефонуємо по кожному замовленню, проконсультуємо, підберемо потрібний товар, або за потреби, скасуємо замовлення. Дякуємо за розуміння!
UA | RU

Время работы
м. Київ, Харків, Дніпро, Одеса, Львів
чекаємо Вас в наших магазинах!
м. Київпроспект Повітрофлотський, 55
Пн-Пт: 10:00-19:00, Сб-Вс — выходной
м. Київпроспект Миру, 6
Пн-Пт: 10:00-19:00, Сб-Вс — выходной
м. Харківпр-т Героїв Харкова 10/12
Пн-Пт: 09:00-16:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Дніпропроспект Б.Хмельницького, 15
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Одесаул. Разумовская, 17
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Львіввул. Зелена, 53
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
Сравнение
Время работы
м. Київ, Харків, Дніпро, Одеса, Львів
чекаємо Вас в наших магазинах!
м. Київпроспект Повітрофлотський, 55
Пн-Пт: 10:00-19:00, Сб-Вс — выходной
м. Київпроспект Миру, 6
Пн-Пт: 10:00-19:00, Сб-Вс — выходной
м. Харківпр-т Героїв Харкова 10/12
Пн-Пт: 09:00-16:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Дніпропроспект Б.Хмельницького, 15
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Одесаул. Разумовская, 17
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной
м. Львіввул. Зелена, 53
Пн-Пт: 09:00-18:00, Сб: 10:00-13:00, Вс — выходной

Гелевий акумулятор вирує при зарядці, що робити?

Час прочитання: 5 мин
Дата публікації: 03-02-2023
Рейтинг статті: (1154)

Свинцево-кислотні акумуляторні батареї (як гелеві, так і традиційні) використовуються усюди: авто, джерела безперебійного живлення, охоронні системи та багато іншого. Найчастіше сам споживач енергії в автоматичному режимі заряджає акумулятор. В усіх інших ситуаціях зарядку доведеться здійснювати самостійно.

Обрати акумулятор

Навколо акумуляторних батарей та їх правильної експлуатації стільки міфів та розбіжностей, що можна просто нашкодити батареї. Наприклад, багато хто відразу панікує, якщо гелевий акумулятор кипить при зарядці. Чим це викликано і чи потрібно щось робити у такій ситуації? Спробуємо розібратися.

Почему кипит аккумуляторная батарея

Bosch

 

Процес заряду є вкрай відповідальним і значно впливає на термін служби акумулятора. Багато користувачів, заряджаючи автомобільний або тяговий акумулятор, звернуть увагу на те, що батарея вирує. Це відразу викликає безліч питань, на які важливо знати відповіді.

То чи насправді кипить акумулятор? Звичайно ж ні. Електроліт свинцево-кислотного акумулятора складається з дистильованої води та сірчаної кислоти. Температура кипіння в процесі заряду не досягається - вирування та газовиділення досить просто пояснює такий хімічний процес, як електроліз.

Коли Ви експлуатуєте АКБ, щільність електроліту знижується, а свинцеві пластини трохи сульфатуються. Залишати їх засульфатованими на тривалий час не можна, тому розряджений акумулятор рекомендується якнайшвидше зарядити. У процесі заряду сульфат свинцю розпадається і густина електроліту зростає. Оскільки вода як така є слабким електролітом, то електролізу немає. Тільки зі зростанням щільності електроліту в процесі заряду починається процес електролізу і акумулятор кипить. Іншими словами, виділяється кисень та водень.

У випадку з автомобілем, де встановлений традиційний акумулятор, вода поступово випаровується, у зв'язку з чим батарея періодично потребує обслуговування (доливши дистильованої води). Гелева батарея, що не обслуговується, при нормальних умовах ніяких газів не випускає, так як вони рекомбінують у воду. Лише при надмірному тиску газів може відбуватися їх випуск через запобіжні клапани.

Таким чином, виникнення бурління може говорити про те, що струм, що надходить на клеми акумулятора, вже не здійснює заряд, а просто витрачається на електроліз води. Це одна з ознак того, що батарея заряджена. Звісно, це покладатися не варто, оскільки кипіння які завжди є ознакою повного заряду.

Що робити, коли кипить акумулятор

Як згадувалося вище, процес кипіння свідчить, що енергія витрачається на електроліз дистильованої води. Чи означає це, що акумулятор заряджений? Не обов'язково.

Кипіння може виникати внаслідок підвищеного зарядного струму. Коли починає кипіти акумулятор при заряді, слід повністю відключити ЗУ, або знизити зарядний струм. Іноді приходить до того, що при заряді акумулятора витікає електроліт. Це ознака катастрофічного перевищення нормального струму. Нагадаємо, що на різних стадіях заряду оптимальний струм заряду змінюється. Чим ближче процес заряду до завершення, тим нижче має бути струм заряду. Якщо від початку до кінця батарею заряджати однаковим струмом, кипіння почнеться вже на 60%.

Якщо ж акумулятор кипить при зарядженні, але не заряджається, значить великокристалічний сульфат покрив багато активної поверхні свинцевих пластин і, відповідно, максимальна ємність значно знизилася. У більшості випадків це означає необхідність заміни батареї, хоча іноді може допомогти одна з технік десульфатації.

Як правильно зарядити АКБ

Найчастіше кипіння навіть гарного акумулятора пов'язане з використанням зарядного кустарного пристрою. Такі прилади використовувати в жодному разі не можна. Вони не тільки не забезпечують належний рівень безпеки, але й можуть нашкодити батареї. Якщо зарядний пристрій має регулювання, рекомендується ставити струм на мінімальний. Напруга також не повинна перевищувати показника максимального для конкретної моделі акумулятора.

Тим не менш, найправильнішим способом є використання якісного автоматичного зарядного пристрою. Таке ЗУ не тільки має багаторівневий захист від різних позаштатних ситуацій, у тому числі від неправильного підключення клем, але й працює в кілька стадій, що автоматично змінюють один одного залежно від ступеня заряду АКБ. Процес заряду акумулятора гелю якісним фабричним ЗУ зазвичай не супроводжується ніякими вируваннями. Навіть коли акумулятор повністю зарядився і, здавалося б, повинен початися електроліз, автоматичне ЗУ або припинить процес заряду або перейде в режим зберігання.

Режим зберігання, як правило, полягає у підтримці оптимальної напруги. Воно значно нижче максимального. Наприклад, автоматичне ЗУ Auto Welle AW-1204 після повної зарядки очікує на падіння напруги на клемах внаслідок саморозряду до 12,8В, після чого піднімає його до 13,2. І так циклічному режимі підтримується оптимальний рівень заряду.

Таким чином, кипіння акумулятора – це чергова проблема, яка вирішується використанням якісного зарядного пристрою. Варто зауважити, що сенсу застосовувати кустарне ЗУ немає хоча б через те, що фабричний прилад не тільки набагато компактніший, але й дуже доступний. За рахунок позитивного впливу на термін служби акумулятора такий зарядний пристрій легко окупиться.

Рейтинг статті: Гелевий акумулятор вирує при зарядці, що робити?Гелевий акумулятор вирує при зарядці, що робити?Гелевий акумулятор вирує при зарядці, що робити?Гелевий акумулятор вирує при зарядці, що робити?Гелевий акумулятор вирує при зарядці, що робити? (1154)

Ваша оцінка:

Гелевий акумулятор вирує при зарядці, що робити? 5 из 5 на основе 1 оценок.
5

Большое спасибо! Очень доступно и лаконично

Залишити відгук / Задати питання
 
Корисні статті на тему
Показати все